زینبزینب، تا این لحظه: 11 سال و 1 ماه و 26 روز سن داره

زینب بانو

بِاَعیُنِنا

1394/4/13 6:08
نویسنده : مامان زهرا
168 بازدید
اشتراک گذاری

جمعه 12 تیر 1394

16 ماه مبارک رمضان

دخترکم در مقابل دیدگان من بزرگ میشوی. و هر روز برای مستقل تر شدن و دست یافتن به کرامت ذاتی انسانی ات بیشتر تلاش میکنی.

زینب بانو

آن قدر بزرگ شده ای که حالا وقتی داداش حسین با گریه میگوید «مَنَه» و ما با تعجب میگوییم چه میخواهی؟ شما با نگاهی به ما میگویی: منه! هه! بادتُنت (بادکنک)

آن قدر بزرگ شده ای که موقع لباس عوض کردن تمام تلاشت را میکنی که لباسی را که خودت انتخاب میکنی بپوشی

آن قدر بزرگ شده ای که من روبان دور دستگیره های کابینت حاوی ظرف های شکستنی را برداشتم و شما وقتی میخواهی بستنی میل کنی خودت میروی کاسه برمیداری تا اگر دستت خسته شد یا یخ کرد بستنی را داخل کاسه بگذاری

آن قدر بزرگ شده ای که گاهی اوقات با بازی هایت رهایت میکنم و خودم به اتاق میروم و در این روزهای روزه داری به خواب فرو میروم

آن قدر بزرگ شده ای که تنهایی به حمام میروی آب بازی میکنی و وقتی خسته میشوی صدایم میکنی میشورمت و بیرون میایی و گاهی هم که دوست نداری با من به حمام بیایی تنها میمانی و بازی میکنی تا من بیایم

آن قدر بزرگ شده ای که وقتی میخواهی به خواب بروی یا وقتی از خواب بیدار میشوی و میخواهی دوباره بخوابی فقط میگویی دست! و وقتی دستانت را میگیرم با گرمایی شیرین به خواب میروی

آن قدر بزرگ شده ای که وقتی یک مرتبه متوجه عدم حضور من  میشوی گریه نمیکنی بلکه شروع میکنی به صدا زدن و گشتن به دنبال من: مامان! کووجاااییی؟

آن قدر بزرگ شده ای که وقتی به دردسر میفتی یا وقتی فکر میکنی میتوانی در کاری مفید واقع شوی میگویی: پوپَک (کمک)

مثل دیروز که از غفلت من استفاده کرده بودی صندلی میز نهارخوری را کنار کشیده و خودت را به بالای میز رسانده بودی و تازه متوجه شدی که انگار در ارتفاع قرار داری و صدایم زدی: مامااان! پوپَک! پوپَک!

یا وقتهایی که میخواهم ظرف بشورم یا لباس پهن کنم که با اصرار میگویی: من! من! پوپَک!

...

و همینطور بزرگتر و بزرگتر میشوی

 و من هر روز بیشتر دعا میکنم خداوند تو را در مسیر خودش و برای خودش انتخاب کند و بزرگ کند

آنقدر بزرگ که دنیا برایت کوچک و حقیر باشد

و همراه و هم نگاه و همنشین بزرگان و خاصان درگاهش شوی

...

پسندها (3)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (7)

مامان عفیفه
16 تیر 94 10:07
وای خدایا خلقتت روبگردم.انگارعفیفه روتوی وجودزینب میبینم.کاراشون کپی برابراصل همدیگه است.مخصوصا قسمت پیاله وبستنی.لباس پهن کردن،حمام وآب بازی،همه وهمه وهمه
مامان زهرا
پاسخ
البته عفیفه بانوی شما وصف های خیلی خانومانه تری داره که زینب نداره و به جاش چاشنی بازیگوشی زینب بانوی ما بیشتره
مامان گلشن
16 تیر 94 14:38
هزار ماشاءالله
مامان عفیفه
18 تیر 94 12:29
سیر خانوم شدن دخملمون داره یه خورده زودتر از سنش پیش میره.حالا نمیدونم این خوبه یانه.خوشحال باشم یا ناراحت البته بازیگوشی هم الی ماشاءالله داره ها همچین آروم هم نیست
مامان زهرا
پاسخ
خیره انشاءاللهاگر زینب بانو رو ببینید متوجه میشید بازیگوشی یعنی چی!
مامان عفیفه
19 تیر 94 15:12
بعضیا عفیفه رومیبینن میگن این قراربوده پسرباشه دقایق آخردخترشده.ماشاءالله دست پسر رارو ازپشت بسته بابعضی کاراشازستون بالارفتن تا کابینت نوردی
مامان زهرا
پاسخ
واقعا؟ پس شبیه همدیگه هستن! زینب هم همینطوره. حتی قبل از به دنیا آمدنش هم خانم های باتجربه به من میگفتن همه چیزت به این میخوره بچه پسر باشه. هر چی من میگفتم باور کنید صد در صد دختره میگفتن نه!
مامان عفیفه
21 تیر 94 0:37
چه جالب عفیفه بانو تادوهفته به زایمان مشخص نبود جنسیتش.تمام حالتامم به پسرا میخورد.همه میگفتن پسره.حتی دکترم میگفت ضربان قلبش به پسرمیخوره.وقتی دکترسونو گفت دختره باورم نمیشدوقتی به دنیااومد منتظر بودم دکتر بگه پسره چون یک درصد امید نداشتم خدابهم دختربده.اما خداروشکر ماهم لایق این نعمت بزرگ الهی شدیم
مامان زهرا
پاسخ
دیگه خیلی دارن شبیه هم میشن ها البته من به دلایلی از 4- 5 ماهگی میدونستم قطعا بچم دختره و هر قدر بقیه میگفتن مطمئن باش پسره میگفتم نه دختره! حتی بعد از به دنیا اومدنش بعضی ها با اصرار میگفتن این بچه به خاطر استرس هایی که به تو وارد شده دچار تغییر جنسیت شده. اول پسر بوده بعد دختر شده و به دنیا اومده!!!!
خاله فاطی
23 تیر 94 5:36
سلام... چه نازه این بچه کوچولو... عزیز به منم سر بزن!
مامان زهرا
پاسخ
سلام ممنون
مامان عفیفه بانو
24 تیر 94 13:05
خیلی دیگه باهم تفاهم دارن این دوتا بانو!!!!!!داره مثل فیلم هندیا میشهیه روزی همو پیدامیکنن این دونیمه گمشده ضمنا مگه استرس جنسیت بچه رو عوض میکنه؟؟؟اونxyیاxxکه باهم ترکیب میشن ازاول جنسیت بچه تشکیل میشه . نمیشه که عوض بشه خواهرجان
مامان زهرا
پاسخ
چی بگم خواهر بنابر آخرین تحقیقات استرس ماه های اول بارداری باعث بالا بردن خطر در زایمان می شود. همچنین زنانی که در ماه های اول بارداری دچار استرس شده اند احتمال پسر بودن جنین شان کمتر می شود. به گزارش نیک صالحی ، طبق تحقیقاتی که در سال 2005 روی زنانی که در زلزله مهیب شیلی حضور داشتند ، اغلب آنها صاحب نوزاد دختر شدند. این استرس می تواند شامل استرس حضور در زمین لرزه ، سرقت و هیجانات روحی شدید باشدو این تاثیرات زمانی رخ می دهد که مادرها در ماه دوم یا سوم بارداری شان باشند. تهیه و ترجمه: گروه سلامت نیک صالحی www.niksalehi.com/pezeshki اختصاصی نیک صالحی
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به زینب بانو می باشد