زینبزینب، تا این لحظه: 11 سال و 1 ماه و 28 روز سن داره

زینب بانو

ویروس نخور!

1393/3/15 15:22
نویسنده : مامان زهرا
159 بازدید
اشتراک گذاری

پنج شنبه 15 خرداد 93

7 شعبان

دیروز صبح زودتر از همیشه از خواب ناز بیدار شدی. یه کم بیتاب بودی و دستتو رو دلت میذاشتی. باباجون بردتت بیرون و یه بستنی برات خرید. با خوشحالی اومدی خونه اما نتونستی زیاد بخوریش.تقریبا یک ساعت بعد از رفتن باباجون حسابی خوابت گرفت. خوابوندمت و بردمت رو تخت خودمون که کنار هم بخوابیم. تا گذاشتمت رو تخت دو سه بار از این پهلو به اون پهلو شدی و بعد!!!

گلاب به روی نازنینت به طرز وحشتناکی استفراغ کردی. اینقدر که باعث وحشت من شد!

از اونجایی که دیروز سیرابی و پاچه خورده بودی گفتم حتما رو دلت سنگینی کرده و دیگه همشو برگردوندی و تموم شده. بردمت حمام. حسابی آب بازی کردی و من هم شستمت. تا اومدیم بیرون و لباس پوشندم بهت دوباره همون اتفاق افتاد. زنگ زدم به باباجونت. دیگه نزدیک تهران بود.

حاضر شدم و بردمت خونه مامانی. جلوی در خونه مامانی دوباره...

نبات داغ و خاکشیر هم خوبت نکرد و دوباره...

بابا علی بیچاره هنوز نرسیده تهران برگشت. با هم بردیمت بیمارستان کودکان.

آقای دکتر: به به چه خوب! پاچه خورده. نه اصلا هم تقصیر پاچه بیچاره نیست. دختر خانمتون دچار ویروس شده. یه آمپول ضد تهوع «دمیترون» باید بزنه. احتمال زیاد تب هم میکنه پس مسکن آماده داشته باشید.

آخه دخترکم!عزیزم! مامانی! چرا مرتب ویروس میل میکنی؟ ویروس نخور دیگه!!!

شیرین بلای من وقتی میریم تو خیابون نباید دستتو به زمین و دیوار و پله بمالی و تو دهنت بکنی که ببینی چه مزه ای میده!!!

من چطوری باید اینو به شما آموزش بدم؟

شکر خدا تا آمپول رو زدی تهوعت از بین رفت. تب هم نکردی. اما متاسفانه خیلی به غذا بی اشتها شدی دوباره.

طبق رژیم غذایی که تو بیمارستان برای بیماری شما بهمون دادن باید سینه مرغ کبابی میخوردی تا امروز ساعت 3 ظهر موفق نشدم بهت بخورونمش. برنج و ماست هم نخوردی. فقط چای کم رنگ با نبات رو یه مقدار خوردی. الان هم روی پای مامان خوابیدی.

خوب بخواب دخترم و وقتی بیدار شدی یه پوفَه حسابی بخور.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (3)

مادرجون
16 خرداد 93 2:23
عزیزم مراقب باشید لطفا شاید راه بهتری برای محافظتش از ویروس ها غیر از منع وجود داشته باشه به هرجهت الهی که تب نکنه و زود خوب بشه
مامان زهرا
پاسخ
راستش خیلی وقته برامون دغدغه است با دکترش هم صحبت کردیم. ایشون معتقده ویروسها اگه درست درمان بشن نه تنها باعث ضعیف شدن بچه نمیشن بلکه در شکل گیری کامل روده بهش کمک میکنن و بیماری ویروسی بچه کاملا طبیعیه اگه شما راه بهتری سراغ داشتی ممنون میشم بهم بگی خانمی
مامان امیرحسین جان
16 خرداد 93 19:12
عزیزم ایشالا زینب جونمون زودتر خوب شه. فک کنم باید سیستم ایمنی بدنش رو تقویت کنی تا اذیت نشه.
مامان زهرا
پاسخ
خوب شده شکر خدا. خوشحال میشم از تجربیاتت استفاده کنم. آخه خیلی وقتها بدغذایی میکنه. داشتیم با مامانم یه پروژه تقویتی رو براش اجرا میکردیم. پروژمون این بود که چند ساعت میذاشتمش خونه مامانم و میرفتم. من رو که نمیدید شیر نمیخورد و به غذا تمایل پیدا میکرد. قشنگ غذاهای مقوی میخورد تا برم دنبالش. آخه من که باشم فقط شیر میخوره. هر غذایی ببری نزدیکش نچشیده پرت میکنه
مامان
17 خرداد 93 12:18
عزیزم سلام انروزم به شما گفتم بهش بارهنگ بدبد دیگه نی نی خوب میشه زود من که میگم هی گرما سرما میشه همش سرما میخوره . الان خوب شده نی نی ؟
مامان زهرا
پاسخ
سلام متاسفانه ویروس با این چیزها خوب نمیشه و باید دوره اش کامل بشه. من بارهنگ و خاک شیر و نبات داغ و پونه و آویشن و... رو همه رو جداگانه امتحان کردم. دکتر گفت این ویروس تنفسی در این منطقه تو این چند وقت خیییلی شایع بوده. بله. ما خوبیم! شکر خدا
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به زینب بانو می باشد