زینبزینب، تا این لحظه: 11 سال و 1 ماه و 28 روز سن داره

زینب بانو

اسراف بزرگ

1393/3/5 11:38
نویسنده : مامان زهرا
135 بازدید
اشتراک گذاری

دوشنبه

5 خرداد 1393

26 ماه مبارک رجب

دیروز شهادت امام موسی کاظم علیه السلام بود.

 امام كاظم(عليه السلام) مى فرمايد: رجب، نام نهرى در بهشت است كه از شير سفيدتر و از عسل شيرين تر است. بنابراين هركس يك روز از ماه رجب را روزه بدارد، خداوند از آن نهر به او خواهد نوشاند.

اما...

بگذار برایت یک قصه بگویم گل دخترم:

«یه روزی روزگاری بین همه ماه های سال، خدای مهربون ماهی رو قرار داد که وسیله باشه بین خودش و بنده هاش.  خدا جون تو این ماه قشنگ از آسمونش یه نهر سفید و نورانی به زمین جاری کرده. این نهر انقدر گواراست که هر کس ازش بنوشه صورتش زیبا میشه، به جای نوشیدنی عادی نور مینوشه و تبدیل میشه به یه بنده خاص برای خدای مهربون.

اون بالا بالاها حتی یه فرشته نشسیته که اسمش داعیه. اون فرشته نازنین همش میگه خوش به حال کسایی که تو این ماه به سمت خدا میرن. آخه خداجون خودش گفته که این ماه ماه منه .

اما اینجا این پایین پایین ها بعضی آدمها اسراف بزرگی میکنن. و اسراف اصلا کار خوبی نیست.

نهر به این زلالی جاریه اما حتی نمیبینن. برنمیگردن نگاه کنن.

اگر هم دیدن انقدر مشغول زرق و برق دنیا میشن که وقت نمیکنن برن طرفش.

 یه قدم حتی یه قدم نمیتونن بردارن. یه دعا، یه مناجات!

یه دست که به سمت این نهر دراز بشه و وجودی که سیراب بشه. یه روز روزه خالصانه برای خدا.

خدایی که اینقدر خوبه...

آره دخترم! بعضی ها گرفتار میشن! و اسراف میکنن!

اما خوش به حال اونهایی که وقتی اون دنیا صدا میزنن که اهل ماه رجب کجان؟ میتونن دستاشونو بالا ببرن و بگن حاضر! حاضر! »

...

این روزها گذشت. نهری جاری بود و زلالی رحمتی. نفهمیدم چطور آمد و چطور در حال رفتن است.

 خدایا من خودم از خودم نمیپذیرم که آنقدر مشغول بودم که نتوانستم اعمال این ماه را به جای بیاورم و خودم را به تو نزدیک کنم.

اما میدانم تو با من و من ها خیلی فرق داری.

تو کسی هستی که در این ماه حتی به کسی هم که از تو درخواست رحمت نمیکند عطا و عنایت میکنی

(یا من یعطی من سئله و یا من یعطی من لم یسئله و من لم یعرفه تحننا منه و رحمه).

برای همین هم من به تو امید دارم برای همه خیرها و خوبی ها که به من عنایت کنی و همه بدی ها که من را از آن ها در پناه خودت قرار بدهی

(اعطنی بمسئلتی ایاک جمیع خیر الدنیا و جمیع خیر الاخره واصرف عنی بمسئلتی ایاک جمیع شر الدنیا و جمیع شر الاخره).

فقط....فقط

ای کاش اسراف نکرده باشم!

که میدانم لحظه لحظه این ماه برای تو عزیز است... ای عزیزترینم!

پسندها (1)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (3)

مامان
5 خرداد 93 15:07
سلام عزیزم .عیدت مبارک باشد . امیدوارم که همیشه شاد و سالم و سرحال باشید
مامان زهرا
پاسخ
سلام مهربون بانو عید شما هم پیشاپیش مبارک همچنین
مامان امیرحسین جان
5 خرداد 93 19:12
دوست جون چقدر دلم گرفت.اصلا نتونستم از ماه رجب استفاده کنم. یادم افتاد به جامعه و دعاها و زیارت ها. سوره واقعه آخر شب. مناجات حضرت امیر در مسجد کوفه. خدایا چقدر دور شدم. باید چکار کنم.
مامان زهرا
پاسخ
یادش بخیر خدا خودش کمکمون کنه و توفیق بده
مامان امیرحسین جان
5 خرداد 93 19:14
به نیت احوالپرسیه زینب جون اومدم ، از بس دلم گرفت یادم رفت. حال دخملمون چطوره؟ بهتر شده؟
مامان زهرا
پاسخ
شکر خدا بهتره. ولی هنوز نتونستم آزمایششو بگیرم اما خودم کمی مریض شدم. دقیقا مثل دخترکم تب دارم
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به زینب بانو می باشد